Pràctica 4: Activitats d’Aprenentatge Col·laboratiu. Tasca 1.

Aquesta pràctica 4 està dividida en tres apartats que anirem penjant al llarg del mes. Aquesta primera part (Tasca 1) explico una activitat escolar que m’hagi agradat i hagi après alguna cosa d’allí.

academia_musica_big74.jpg

1. Descripció bàsica de l’activitat:

Em centraré en l’assignatura optativa de Cant Musical, a segon d’ESO.

Continguts

  • Conceptuals: Durant el quadrimestre, preparàvem 3 cançons que al festival de final d’any havíem de cantar, una d’elles, al festival de final de curs (la que la professora considerés que quedés millor, en aquest cas, va sortir “No Dudaría – Rocio”).
  • Procedimentals: En primer lloc decidir la cançó, després classificar veus i classificar-nos per tant en greu o agut a més de qui canta cada cosa. Un cop fet, comencem els assaigs per l’actuació final.
  • Actitudinals: A l’hora de triar cançó i classificar-nos, respectar la majoria del grup i també respectar-nos a l’hora de cantar, que és on ens fa vergonya i on s’ha de vigilar més.

Objectius: 

  • Perdre la vergonya mitjançant el cant.
  • Participar amb la nostra cançó al festival final.
  • Aprendre del treball en grup.
  • Respectar i aportar en les decisions del grup.

Resultat final:

  • Donada la baixa de la professora i la voluntat de fer 3 cançons en un quadrimestre, no vam representar-la a final de curs però va sortir bé.
  • Vam fer un grup unit on no hi havia vergonya tot i ser una classe de 2n d’ESO on el que pensin els altres de tu és important.

Agrupacions (Nº de alumnes per grup): Finalment ens vam agrupar en grups de dos, veus agudes i veus greus.

2. Procès col·laboratiu: 

Com es va organitzar el grup? Vam organitzar-nos en dos grups de veu, greu i aguda.

Recorda algun aspecte a senyalar sobre la interacció entre els membres del grup (llenguatge, comunicació i ajudes):

La professora va establir un calendari de feina on ens marcàvem que havíem d’anar fent cada classe, que eren 2 hores setmanals. Ens organitzàvem per portar les lletres apreses i a l’hora d’entrar a classe ficar-nos en grups directament.

Aspectes emocionals i afectius durant el treball en grup (positius- negatius):

Negativament:  Sempre hi ha algun company que va més endarrerit o que no es comporta bé a classe i endarrereix la dinàmica, potser també per això no vam arribar a fer el festival.

Positivament: El fet de cantar i perdre la vergonya en una edat com aquesta és molt bo i va funcionar realment bé. També el fet de dur a terme una activitat com aquesta, on tots col·laborem, ens fa sentir part d’un grup on tots aportem alguna cosa. El bon ambient de classe i el treball en grup.

Com se superaven els diferents punts de vista:

La posada en comú al grup s’intentava tramitar de la manera més democràtica possible, com en un espai així i hi ha moltes opinions, al final acabava decidint la professora el que deia la majoria i era és fàcil d’efectuar.

3. Paper del professor:

Consignes:

Primer de tot havíem de proposar cançons aptes per cantar i que fossin del nostre gust. Un cop propostes votàvem i la professora deia l’última paraula. Després ens l’havíem d’aprendre a casa, la lletra de la nostra part per treballar-la millor a classe.

Ajudes:

Les ajudes constaven de les rectificacions que feia en hores de classe la professora i l’adjuntament de l’enllaç de la cançó en el drive escolar d’aquesta assignatura.

Avaluació del treball en grup:

Com que era optativa l’avaluació era una mica alternativa i contava l’assistència, la col·laboració i la participació a classe. Formava part una mica del criteri de la professora.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s