Pràctica 4: Activitats d’Aprenentatge Col·laboratiu. Tasca 2.

Comentaris Companys:

“Un aspecte molt important a l’hora de treballar en grup és la motivació i la connexió grupal que hi ha entre els membres del grup ja que una bona connexió entre els membres és molt important per la comunicació i, penso també el treball que es faci ha de resultar motivador perquè si un treball no agrada, el treball es farà amb menys ganes que no un treball que agradi i sigui del gust del grup. El grup treballarà millor amb un treball del seu gust.”

“Un cop analitzades les activitats d’aprenentatge col·laboratiude cada membre del nostre grup he arribat a la conclusió de que hi ha una sèrie de factors que són determinants a l’hora de treballar col·laborativament amb altres companys. El factor més important és la participació activa en l’activitat, és a dir, els alumnes treballen més còmodes i interaccionen més entre ells si tenen un paper actiu dins de l’activitat que no si només es dediquen a respondre preguntes asseguts a les cadires de classe. L’experència és un factor clau, com a mínim des del meu punt de vista, ja que d’aquesta manera els nens estan veient amb els seus propis ulls allò que fan i aprenen. En canvi, si han de fer una activitat guiant-se per allò que diu el llibre i per les imatges que hi poden veure en ell, penso que l’activitat es torna més pesada i els alumnes no gaudeixen tant com de l’altra manera. No obstant aixó, també poden haver-hi activitats col·laboratives que no necessitin ser aplicades en una classe pràctica per obtindre resultats, però en el cas del nostre grup l’experiència i la part pràctica de les activitats són els factors amb més rellevància i suposo que cada membre del grup ha redactat l’activitat que més recordava o la que més li va agradar durant la seva formació escolar, per tant, podriem dir que una bona activitat col·laborativa és recomanable que tingui en compte aquests darrers factors.”

“Pel que he pogut veure en comú de les activitats redactades pels meus companys, l més important d’una activitat és novament la part empírica. La experiència és un factor clau en l’aprenentatge i per tant el professor ha d’aconseguir que tots els infants passin per la seva part pràctica de l’activitat per tal que experimentin.
Un altre aspecte que hi veig és que tots ens hem quedat amb una classe fora de lo convencional, i això és perquè estem tant acostumats a un model pedagògic de classe, que ja tirem endavant amb això, però per aquest motiu, l’infant passa a desconnectar també i no tenen cap poder d’atenció a l’infant, és per això que una activitat alternativa a l’escola queda tant grabada i és el que recordem, perque és on vam donar-li més atenció.”

“Donant validesa al que els companys “redboleto” i “marcalfarras95” diuen, crec que la base d’un bon aprenentatge, sigui col·laboratiu o individual, és que aquest sigui divertit, amè de realitzar. Totes les activitats que hem vist en les nostres entrades dels blogs són activitats que pocs cops es realitzen en una classe.
Per tant, el meu punt es basaria en què per poder extreure la major qualitat en un aprenentatge i treball col·laboratiu, els alumnes haurien de realitzar tasques o activitats més dinàmiques, activitats que realment no fossin una llosa per ells que enlloc de motivar-los a seguir estudiant provoquessin l’efecte contrari.”

“Crear actividades donde la gente participe activamente y de una forma motivadora. Se tiene que buscar el método adecuado para dinamizar la actividad de forma diferente a la estandarizada y tener la plena atención y participación del alumno.
La actividad debe ser adecuada al contexto y situación en que nos encontramos y debemos buscar una meta para llegar con ayuda de nuestros compañeros. De esta forma, podemos ser capaces de trabajar en equipo y superar situaciones laborales y cotidianas de este tipo o más complejas de una forma más sencilla.”

colaborativo-distincion-desvanece

Resum:

Per poder aprendre de forma col·laborativa el primer que necessitem és una motivació dels alumnes els quals tots tinguin ganes de treballar i fer el treball tots junts amb el motiu d’aprendre més. Una manera de treballar el model cooperatiu seria treballant per projectes, un mètode més nou però alhora ens aporta més resultats.
Aquest mètode és un mètode que no sempre s’utilitza, ja que pel docent és més “fàcil” fer un treball individual i avaluar un a un que no anar donant suport a tots els alumnes o discents.
Per tant treballar en un model col·laboratiu, és necessari molta implicació per part dels dos costats (discent i docent). El treball ha d’estar en un context determinat i aquest ha de ser explícit per no causar problemes als alumnes, aquest ens deixarà molta més experiència que no pas un treball individual.
Tal com hem pogut veure en els treballs dels meus companys, el més important és el respecte entre uns i altres i que tothom posi de la seva part. Aquest mètode ens fa extreure de tots el màxim, ja que no és el mateix un treball on només hi ha una idea a un treball on hi ha moltes idees.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s