Pàctica 5: La mesura de la intel·ligència en situacions educatives, principals avantatges i inconvenients.

En aquesta pràctica 5 analitzam la intel·ligència i la seva avaluació en relació al camp escolar. Com s’avalua la intel·ligència i com es percep. També farem uns test de coeficient intel·lectual (CI, que els podeu trobar als annexos) que ens ajudaran a analitzar i respondre les preguntes que ens presenta el professor:

 

coeficiente.jpg

– Què és la intel·ligència? Proposa la teva definició.

És la facultat d’entendre i comprendre l’entorn, i l’habilitat que té a l’hora de donar un sentit encertat a una sentència. Tot i així, no té una definició universal acceptada. La paraula intel·ligència prové del llatí intellegere, que vol dir, comprendre – entendre – llegir, una barreja de les tres. Per tant la intel·ligència és una capacitat que implica diversos factors, com la memòria, el pensament abstracte, la resolució de problemes de la vida quotidiana o la capacitat d’adquirir nous coneixements.

– Com t’has sentit realitzant cada un d’aquests tests?

Tant l’un com l’altre els he trobat diferents en ceta manera, ja que el primer m’ha semblat més monotemàtic i tota l’estona el mateix. De totes maneres els dos m’han semblat molt avorrits, tot i començar fent-los molt motivat per veure que tenia o obtenir un resultat molt bo, les preguntes es feien repetitives (sobretot en el primer) i llargues o pesades. Això es deu al mateix contingut de tema a les preguntes, és per això que mentres anava fent el test he tingut la sencació que no m’avaluaven en cap moment el meu coeficient ja que pot ser molt diferent segons les ganes que tingui de fer-lo un dia i sobre lo àgil que ho vegi o no. Com a molt els tests avaluen una facultat lògica o matemàtica i no serveix de res, ja que es deixen la resta d’aspectes a avaluar.                    El segon al menys era més entretingut ja que feia referencia a aspectes personals, potser s’aproximava més però m’ha semblat invàlid igualment.

– Creus que s’entén el mateix per intel·ligència en cada un dels tests?

No, com anava dient el primer aval·lua un aspecte lògic de la teva ment i la rapidesa que tens al resoldre dubtes momentanis de lògica. Però això pot dependre del moment i no concreta per a res la intel·ligència ja que te molts més aspectes a valorar. El segon en canvi no valora tant un aspecte lògic ja que son (algunes) preguntes personals i no intervé en la lògica i poden valorar més apartats, però segueixo penant que no es avaluable en cap dels dos casos la intel·ligència d’una personal en la seva totalitat.

inteligencia-emocional.jpg

¿Quin tipus de test creus que s’apropa més a medir la teva intel·ligència en la seva totalitat? ¿Per qué?

El segon, ja que abarca més camps de treball i no només la lògica.

 

– En els testos d’intel·ligències múltiples s’entén la intel·ligència com quelcom modificable. Afavoreix que l’alumne s’esforci per canviar, millorar i aprendre?Argumenta la teva respota.

Si, jo penso que si, ja que, si segons el test en tens poca, vols millorar per tenir-ne molta i ho veus possible ja que t’estan dient que és modificable i si en tens molta vols seguir millorant i aprenent per no baixar de la qualificació alta.

– Com a mestre, busca arguments a favor i en contra de l’ús d’aquests tests d’intel·ligència en l’aula. ¿Creus que són útils al mestre? ¿Per a qué?

Els punts a favor es troben en aquells alumnes que obtenen una bona qualificació i pots fer un reforç positiu i per tant motivar-los a pujar el rendiment acadèmic. Es pot donar el cas d’un alumne que treu molt bona quaificació en un apartat i en l’altra no tanta, aquí el paper del mestre ha de ser vital per dir el bé que ho ha fet i tantmateix, lo bé que pot fer-ho en les altres.                                                                                                                                  Tot i això també tenim el costat negatiu, d’algun alumne que no li senti gens bé treure una mala qualificació i adopti el rol de mal alumne.

Crec que no són molt útils si, per al que es col fer servir, és per medir el coeficient intel·lectual, ja que no crec que aquests tests fagin el seu paper correctament ni de CI ni de intel·ligencia. Aquests tests no abarquen tota la intel·ligència per poder-la medir en totalitat. Es podria fer servir per un reforç positiu com he comentat anteriorment i si fossin certs o realistes, per tindre una estadística d’aquella generació, si no jo no li veig la utilitat.

Annexos:

TEST DE INTELIGENCIA “CLÁSICO”. CI: http://es.iq-test.cc

TEST DE INTELIGNECIAS MÚLTIPLES. IM: https://www.psicoactiva.com/tests/inteligencias-multiples/test-inteligencias-multiples.htm

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s